Curriculum Co-design for Cultural Safety Training of Medical Students in Colombia: Protocol for a Qualitative Study

Título traducido de la contribución: Codiseño de un curriculo para formación de competencias en Seguridad Cultural en estudiantes de medicina en Colombia. : Protocolo para un estudio cualitativo

Juan Pimentel, Germán Zuluaga, Andrés Isaza, Adriana Molina, Anne Cockcroft, Neil Andersson

Resultado de la investigación: Capítulo en Libro/Reporte/ConferenciaContribución a la conferencia

3 Citas (Scopus)

Resumen

Cultural safety in medical training encourages practitioners, in a culturally congruent way, to acknowledge the validity of their patients’ worldviews. Lack of cultural safety is linked to ethnic health disparities and ineffective health services. Colombian medical schools currently provide no training in cultural safety. The aim of this qualitative study is to: (i) document the opinions of stakeholders on what a curriculum in cultural safety should teach to medical students; and (ii) use this understanding to co-design a curriculum for cultural safety training of Colombian medical students. Focus groups will explore opinions of traditional medicine users, medical students, and cultural safety experts regarding the content of the curriculum; deliberative dialogue between key cultural safety experts will settle the academic content of the curriculum. The research develops participatory methods in medical education that might be of relevance in other subjects.

Título traducido de la contribuciónCodiseño de un curriculo para formación de competencias en Seguridad Cultural en estudiantes de medicina en Colombia. : Protocolo para un estudio cualitativo
Idioma originalInglés estadounidense
Título de la publicación alojadaComputer Supported Qualitative Research
Subtítulo de la publicación alojadaNew trends in qualitative research
EditoresLuis Paulo Reis, Antonio Pedro Costa, António Moreira
Lugar de publicaciónSuiza
EditorialSpringer
Capítulo9
Páginas102-109
Número de páginas8
Volumen861
Edición1
ISBN (versión digital)978-3-030-01406-3, 2194-5365
ISBN (versión impresa)9783030014056
DOI
EstadoPublicada - 2019
Evento3rd World Conference on Qualitative Research, WCQR 2018 - Lisbon, Portugal
Duración: oct 17 2018oct 19 2018

Serie de la publicación

NombreAdvances in Intelligent Systems and Computing
Volumen861
ISSN (versión impresa)2194-5357

Conferencia

Conferencia3rd World Conference on Qualitative Research, WCQR 2018
País/TerritorioPortugal
CiudadLisbon
Período10/17/1810/19/18

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Ingeniería de control y sistemas
  • Informática (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Codiseño de un curriculo para formación de competencias en Seguridad Cultural en estudiantes de medicina en Colombia. : Protocolo para un estudio cualitativo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto