The journalism in the attention economy: The relationship between digital platforms and news organizations

Título traducido de la contribución: EL PERIODISMO EN LA ECONOMÍA DE LA ATENCIÓN : la relación entre plataformas digitales y organizaciones periodísticas

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

This article analyzes the relationship between news organizations and the digital platforms Facebook and Google, based on the attention economy and the concept of audience commodity. The article explains the way these organizations currently compete in the attention market. It sets out how the Silicon Valley companies have acquired a central and dominant position in the distribution of informative content by capturing the attention of users, and, therefore, the sale of the audience as a commodity. This situation has affected the advertising-revenue-based business model of news organizations.

Título traducido de la contribuciónEL PERIODISMO EN LA ECONOMÍA DE LA ATENCIÓN : la relación entre plataformas digitales y organizaciones periodísticas
Idioma originalInglés estadounidense
Número de artículo1
Páginas (desde-hasta)4-27
Número de páginas24
PublicaciónBrazilian Journalism Research
Volumen17
N.º1
DOI
EstadoPublicada - abr 30 2021

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Comunicación

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