Teaching disability: strategies for the reconstitution of disability knowledge

Título traducido de la contribución: Enseñanza de la Discapacidad: Estrategias para la reconstitución del conocimiento en discapacidad

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

7 Citas (Scopus)

Resumen

As teachers of disability studies, working with students from the health and psychological sciences, we tackle some of our pedagogical challenges and offer productive possibilities. We begin by introducing the offerings of disability studies and then consider our first question: how might we invite disability into our teaching? We introduce a Spanish tale – Por cuatro esquinitas de nada–that, while aimed at children and not explicitly engaged with a disability, permits us to engage in inter-textual analyses of disability. We find that students move through different stages of what we term distinction, idealisation and invisibility/concealment. We then address our second question–what does it mean to teach disability? We answer this with reference to the generative practices of two teaching methodologies: disposal and disavowal. We conclude the paper by considering the importance of generating critical theories of disability.

Título traducido de la contribuciónEnseñanza de la Discapacidad: Estrategias para la reconstitución del conocimiento en discapacidad
Idioma originalInglés estadounidense
Número de artículo1
Páginas (desde-hasta)1
Número de páginas20
PublicaciónInternational Journal of Inclusive Education
Volumen25
N.º14
Fecha en línea anticipadajul. 10 2019
DOI
EstadoPublicada - jul. 10 2019

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación
  • Arte y humanidades (miscelánea)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Enseñanza de la Discapacidad: Estrategias para la reconstitución del conocimiento en discapacidad'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto