Psychological price barriers, El Niño, La Niña: New insights for the case of coffee

Mark J. Holmes, Jesús Otero

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de Investigaciónrevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This paper investigates the possibility of psychological barriers in the price dynamics of seven types of coffee varieties over a twenty-year period. When prices are expressed in hundreds of cents, barriers surrounding the round number prices ending in 00 are confirmed for the high quality coffees. The dynamics of coffee price returns differ before and after breaches of hypothesised barriers. Using a novel model selection method based on multiple testing, there is further confirmation of price barriers insofar as positive and negative climate anomalies affect coffee price proximity to barriers.

Idioma originalInglés estadounidense
Número de artículo100350
PublicaciónJournal of Commodity Markets
Volumen31
DOI
EstadoPublicada - ene. 2023

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Finanzas
  • Economía y econometría

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Psychological price barriers, El Niño, La Niña: New insights for the case of coffee'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto