Mobile marketing: Conceptualization and research review

Oscar Robayo-Pinzon, Luz Alexandra Montoya, Sandra Rojas-Berrio

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de Investigaciónrevisión exhaustiva

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Resumen

This paper covers a review of the definition of mobile marketing, summarizing their characteristics compared to traditional marketing channels. Next, different approaches and research findings related to the acceptance and attitudes towards the mobile marketing are explored, as well as some of the most relevant theoretical approaches in this area. Two aspects of the process of acceptance stands out: perceived usefulness and perceived ease of use. Finally, a set of recommendations is presented to direct future research efforts in the area of mobile marketing.

Idioma originalInglés estadounidense
PublicaciónEspacios
Volumen38
N.º61
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Gestión internacional y de empresa
  • Ciencia de la gestión e investigación de operaciones
  • Gestión tecnológica y de innovación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Mobile marketing: Conceptualization and research review'. En conjunto forman una huella única.

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