Mise en place d'une expérience avec le grand public: entre recherche, vulgarisation et pédagogie

Youenn Lohéac, Hayyan Alia, Cécile Bazart, Mohamed Ali Bchir, Serge Blondel, Mihaela Bonescu, Alexandrine Bornier, Joëlle Brouard, Nathalie Chappe, François Cochard, Alexandre Flage, Fabio Galeotti, Xavier Hollandts, Astrid Hopfensitz, Nicolas Jacquemet, Fabrice Le Lec, Marianne Lefebvre, Mélody Leplat, Cesar Mantilla, Guillermo MateuGuillaume Peron, Emmanuel Peterle, Emmanuel Petit, Eva Raiber, Julie Rosaz, Anne Rozan, Jean Christian Tisserand, Marie Claire Villeval, Marc Willinger, Adam Zylbersztejn, Angela Sutan

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

We present the implementation of an economic experiment conducted simultaneously in 11 French cities, with over 2700 participants, during four uninterrupted hours, during a popular-science event held in September 2015. Our goal is both to provide a roadmap for a possible replication and to discuss how the discipline can be usedin new fields (science popularization, popular education, public communication).

Título traducido de la contribuciónMETHODOLOGICAL CONSIDERATIONS ON IMPLEMENTING A PARTICIPATIVE EXPERIMENT
Idioma originalFrancés
Páginas (desde-hasta)941-953
Número de páginas13
PublicaciónRevue Economique
Volumen68
N.º5
DOI
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Economía, econometría y finanzas (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Mise en place d'une expérience avec le grand public: entre recherche, vulgarisation et pédagogie'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto