Validación de la lúdica como herramienta metodológica complementaria en la enseñanza del método de producción tradicional y del método de producción de la teoría de restricciones (TOC) para el manejo de los entornos multitarea

Yeraldin Marín-González, José Orlando Montes-de la-Barrera, Helman Enrique Hernández-Riaño, Jorge Mario López-Pereira

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The purpose of this study is to design and implement a play activity which simulates a multi-project production system through both the traditional and the TOC production methods in order to manage multitasking environments in the Industrial Engineering Program at Cordoba University. The study also intends to determine the impact of play activity tools on students' academic performance concerning the topic stated above. A quasi-experimental design with pretest, post-test and control group was used. The most important conclusion is that the tools mentioned have a positive effect on academic performance, since the experiment group performed better than the control group.

Título traducido de la contribuciónImplementation of ludic activities as a complementary methodological tool in the teaching of the traditional and the TOC production methods for multitask environments' management
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)97-115
Número de páginas19
PublicaciónIngenieria y Universidad
Volumen14
N.º1
EstadoPublicada - 2010
Publicado de forma externa

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Ingeniería (todo)

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Validación de la lúdica como herramienta metodológica complementaria en la enseñanza del método de producción tradicional y del método de producción de la teoría de restricciones (TOC) para el manejo de los entornos multitarea'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto