La gobernabilidad: Conceptualización y una aplicación al sistema de educación básica en colombia

R. Piedad Patricia Restrepo, A. Jorge Hernán Flórez

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article analyses the governance theory of the New Institutional Economics. The objective is to establish a clear definition of the concept of "governance" and to show some of its economic applications. All the elements of that theory are explored, drawing a distinction between agency theory and transactions cost theory. Applying the theory to education in Colombia, it is concluded that the new forms of provision in education represent promising governance structures with respect to improvement in educational service, but confront challenges with regard to school choice and contractual design.

Título traducido de la contribuciónGovernability: Conceptualization and an application to the basic education system in Colombia
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)155-182
Número de páginas28
PublicaciónCuadernos de Economia
Volumen27
N.º49
EstadoPublicada - 2008
Publicado de forma externa

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Arte y humanidades (miscelánea)
  • Ciencias sociales (miscelánea)
  • Economía, econometría y finanzas (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La gobernabilidad: Conceptualización y una aplicación al sistema de educación básica en colombia'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto