Differences in motivations and academic achievement

Título traducido de la contribución: Diferencias en las motivaciones y el rendimiento académico

Luis Gamboa, Mauricio Rodríguez, Andrés García

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

This paper provides new evidence on the effect of pupils' self-motivation on academic achievement in science across countries. By using the OECD´s Programme for International Student Assessment 2006 (PISA 2006) test, we find that self-motivation has a positive effect on students' performance. Instrumental Variables Quantile Regression is used to analyze the existence of different estimated coefficients over the scores distribution, allowing us to deal with the potential endogeneity of self-motivation. We find that the impact of intrinsic motivation on academic performance depends on the pupil's score. Our findings support the importance of designing focalized programs for different populations that foster their motivation towards learning.

Título traducido de la contribuciónDiferencias en las motivaciones y el rendimiento académico
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)9-44
Número de páginas36
PublicaciónLecturas de Economia
Volumen78
N.º78
EstadoPublicada - jun. 2013

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Administración de Empresas y Contabilidad General
  • Ciencias sociales (miscelánea)
  • Finanzas
  • Economía y econometría
  • Estadística, probabilidad e incerteza

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Diferencias en las motivaciones y el rendimiento académico'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto