Conspicuous consumption and social segmentation

Fernando Jaramillo, Fabien Moizeau

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

This paper develops the idea that conspicuous consumption has an impact on social segmentation, i.e., on the partition of the society into communities. Even though agents do not value conspicuous goods per se, they are competing in a signalling race in order to benefit from social interactions within a community. First, we study the equilibria of this model defining the optimal strategies and the equilibrium partition that characterizes pooling and separating equilibria. In a second step, as conspicuous consumption is a pure waste of money, we study a possible Pareto-improving taxation policy.

Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)1-24
Número de páginas24
PublicaciónJournal of Public Economic Theory
Volumen5
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2003
Publicado de forma externa

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Finanzas
  • Sociología y ciencias políticas
  • Economía y econometría

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Conspicuous consumption and social segmentation'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto