Redes empresariales e innovación: El caso de una red del sector cosmético en Bogotá (Colombia)

Merlin Patricia Grueso Hinestroza, Jorge Hernán Gómez Cardona, Leonardo Garay Quintero

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

A method of encouraging business innovation is participation in associative processes, such as enterprise networks. The aim of this study was to identify actions favoring innovation in a group of companies that established a business network in the cosmetic industry in Bogotá, Colombia. We used a questionnaire based on the concept of innovation described in the Oslo Handbook (OECD, 2005), and analyzed data using graph theory. The results indicate that companies innovate, but they make few investments in acquiring knowledge. We also found that companies develop actions for internal improvement more frequently than they generate improvements in relationships with other actors in the network.

Título traducido de la contribuciónBusiness networks and innovation: The case of a network in the cosmetic industry in Bogotá (Colombia)
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)189-203
Número de páginas15
PublicaciónEstudios Gerenciales
Volumen27
N.º118
DOI
EstadoPublicada - ene 1 2011

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Economía y econometría
  • Finanzas
  • Gestión tecnológica y de innovación
  • Estrategia y gestión
  • Marketing
  • Gestión internacional y de empresa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Redes empresariales e innovación: El caso de una red del sector cosmético en Bogotá (Colombia)'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto