• 6 Citations
  • 2 h-Index
20162021

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

ASJC Scopus Subject Areas

  • Education
  • Medical Education

Fingerprint Dive into the research topics where John Alexander Vergel Guerrero is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.

  • 14 Similar Profiles

Network Recent external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Projects

Research Output

Experiencias pedagógicas en el marco de la reforma curricular del programa de Medicina

Torres Arias, N., Ariza Corradine, M. C., Arredondo Ravé, M. I., Guerrero Huertas, N., Morales Ortiz, L. A., Laverde Robayo, D. M. & Vergel, J., Aug 30 2019, 1 ed. Bogotá: Universidad del Rosario. 192 p.

Research output: Book/ReportBook

Modelo de atención a las violencias basadas en género como fuente de discriminación

Translated title of the contribution: Model of attention to gender-based violence as a source of discriminationVergel, J., 2019, Clínica forense para la práctica basada en modelos diferenciales de atención. Téllez, N-R. (ed.). 1 ed. Colombia: Universidad Nacional de Colombia, Vol. 1. p. 349-364 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

La evaluación del ambiente educativo en la reforma curricular de Medicina de la Universidad del Rosario mediante el DREEM

Translated title of the contribution: The evaluation of the educational environment in the curricular reform of Medicine of the Universidad del Rosario through the DREEMVergel, J., Opina-Maldonado, V., Ortiz Fonseca, M., Àlvarez-Otero, B. & Quintero, G. A., 2018, Universidad del Rosario. Trigos-Carrillo, L., Carreño, C-I., García, C-I. & Àlvarez, I. (eds.). Universidad del Rosario, p. 77-95 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

La importancia de la discusión oral entre pares estudiantiles para el desarrollo de la competencia argumentativa en el currículo de Lenguaje de primaria. Un estudio de caso en un colegio rural de Colombia

Translated title of the contribution: The importance of oral discussion among student peers for the development of argumentative competence in the Primary Language curriculum. A case study in a rural school in Colombia.Ruiz, N., Villamil, L., Vergel, J. & Aguilar, D., Jul 23 2018, In : Voces y silencios. 9, 1, p. 77 92 p.

Research output: Contribution to journalArticle

Open Access

Activities