Projects per year
Personal profile
ASJC Scopus Subject Areas
- Education
- Medical Education
Fingerprint
- 25 Similar Profiles
Network
Projects
-
Impact study of information strategies to modify knowledge, attitudes and practices in chronic diseases in Bogota.
Vergel Guerrero, J. A., Ortiz Fonseca, M. & Arredondo, M.
3/12/18 → 9/12/21
Project: Research project
-
Design, development, implementation and evaluation of education programs for nuclear medicine oncology residents, technologists and nurses
Vergel Guerrero, J. A., Forero Nieto, S. L. & Opina-Maldonado, V.
8/5/19 → 12/31/19
Project: Consultancy project
-
Correlation between learning climate, academic performance, and results of a standardized knowledge test.
Vergel Guerrero, J. A., Trompetero Gonzalez, A. C. & Quintero Hernandez, G. A.
11/11/16 → 7/30/17
Project: Research project
Research output
-
Integración anatomoclínica desde la óptica de la enseñanza para la comprensión, a través de una sesión de angiología
Luque-Bernal, R. M., Villamil Duarte, A. C. & Vergel, J., 2021, (Accepted/In press) In: Educacion Medica.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Educational Strategies to Develop and Implement a Comprehensive Health Care Model Focused on Primary Care in Colombia
Quintero, G-A., Vergel, J., Laverde, Á. & Ortíz, L-C., Jul 9 2020, In: Journal of Medical Education and Curricular Development. 7, p. 2382120520930260Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Prólogo:Experiencias pedagógicas en el marco de la reforma curricular. Estudio de caso: programa de Medicina de la Universidad del Rosario
Arias, N. T., Corradine, M. C. A., Ravé, M. I. A., Huertas, N. G., Ortiz, L. A. M., Laverde-Robayo, D. M., Vergel, J. & Quintero, G. A., Feb 21 2020, Experiencias pedagógicas en el marco de la reforma curricular. Estudio de caso: programa de Medicina de la Universidad del Rosario. Universidad del Rosario, p. ix-x (Experiencias pedagógicas en el marco de la reforma curricular. Estudio de caso: programa de Medicina de la Universidad del Rosario).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Validez y confiabilidad del DREEM en español colombiano y su adaptación a un currículo integrador
Laverde Robayo, D. M., Fonseca, M. O., Vergel Guerrero, J. A., Ospina Maldonado, V. M. & Quintero Hernández, G. A., Apr 1 2020, In: Investigación en Educación Médica. 34, p. 63-75 13 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Experiencias pedagógicas en el marco de la reforma curricular del programa de Medicina
Torres Arias, N., Ariza Corradine, M. C., Arredondo Ravé, M. I., Guerrero Huertas, N., Morales Ortiz, L. A., Laverde Robayo, D. M. & Vergel, J., Aug 30 2019, 1 ed. Bogotá: Universidad del Rosario. 192 p.Research output: Book/Report › Book
Activities
-
Percepción de estudiantes de medicina sobre su aprendizaje de las habilidades cognitivo-lingüísticas y comunicativas en un currículo integrado: explicación desde la teoría fundamentada.
Diana Marcela Laverde Robayo (Speaker), John Alexander Vergel Guerrero (Keynote speaker), Gustavo Adolfo Quintero Hernandez (Keynote speaker) & Martha Ortiz Fonseca (Keynote speaker)
Nov 8 2019Activity: Talk types › Oral presentation
-
Validez y confiabilidad del DREEM en español colombiano y su adaptación a un currículo integrador
Diana Marcela Laverde Robayo (Speaker), John Alexander Vergel Guerrero (Keynote speaker), Martha Ortiz Fonseca (Keynote speaker), Vladimir Ospina-Maldonado (Keynote speaker) & Gustavo Adolfo Quintero Hernandez (Keynote speaker)
Sep 4 2019Activity: Talk types › Oral presentation
-
Aalborg University
John Alexander Vergel Guerrero (Visiting researcher)
Aug 6 2018 → Oct 25 2018Activity: Visit other types › Visiting an external academic institution
-
El portafolio docente como estrategia para visibilizar y fomentar la buena docencia: Dos casos de estudio
John Alexander Vergel Guerrero (Examiner)
Nov 7 2018Activity: Examination types › Examination
-
Medical Education Online (Journal)
John Alexander Vergel Guerrero (Reviewer)
Jul 2018Activity: Editorial work types › Publication peer-review